e-commerce w Niemczech

82 mln mieszkańców, aż 93-procentowa penetracja internetu, jeden z największych w Europie odsetków osób, które preferują zakupy w sieci – oto Niemcy, idealny kraj do rozwoju e-commerce. Tani towar z Polski, za zachodnią granicą można sprzedaż w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Planując aktywniejszą sprzedaż w Niemczech warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, które mogą wpłynąć na optymalizację wyników.

Na co zwrócić uwagę szykując się do podbicia zachodniego – z polskiej perspektywy – rynku? Niemcy to potężne możliwości, ale również nieco inna specyfika rynku, którą uwzględnić trzeba rozwijając tam swój sklep internetowy. Oto 7 faktów, o których trzeba wiedzieć szykując się do sprzedażowej aktywności w Niemczech.

Internet to prawdziwa potęga

Niemcy charakteryzują się aż 93-procentowym wynikiem dostępu mieszkańców do internetu. Stąd duża popularność projektów e-commerce. W porównaniu do średniej europejskiej, która przekracza nieco 81 proc., Niemcy są państwem, w którym sieć jest wszędzie – a to przekłada się też na rosnące z roku na rok zainteresowanie zamówieniami towarów ze sklepów internetowych. Najlepiej tę różnicę uzmysławia różnica wobec Polski, gdzie ten sam odsetek internetowy sięga 75 proc.

Chęć na e-commerce?

Planujesz sprzedaż stacjonarną w Niemczech? Być może warto zmienić plany. Według danych z 2018 r. aż 82 proc. Niemców przyznaje, że preferuje e-zakupy, a standardowy handel uznaje jako opcję drugoplanową. Wyższy odsetek pod tym względem mają w Europie tylko Szwajcaria, Wielka Brytania, Dania oraz Holandia i Szwecja. I znów – gdyby sięgnąć po wynik Polski, ten przekracza nieznacznie 60 proc. Trzeba mieć więc na uwadze, że Niemcy to diametralnie inny rynek niż Polska.

Gdzie sprzedawać w Niemczech?

Oczywiście poprzez własny sklep internetowy, ale również na platformach e-commerce, które są głównym agregatem łączącym sprzedawcę i kupującego. Liderem rynku jest Amazon generujący ok. 434 mln wizyt miesięcznie. Niemiecki eBay ma wynik o niemal połowę mniejszy – 221 mln. Pozostałe serwisy, np. Otto mają mały udział w sprzedaży internetowej.

Kurierzy w Niemczech

Planując przesyłki kurierskie do Niemiec uwzględnić trzeba to, jakie marki są za zachodnią granicą najpopularniejsze. Tu liderem od lat pozostaje Deutsche Post DHL zapewniający obsługę zarówno pocztową jak i towarową. Narodowego przewoźnika wybiera aż 77 proc. Niemców – warto pamiętać o tym zastanawiając się, kto ma dostarczyć towar do klienta. Udział innych firm w rynku jest niewielki. UPS i DPD mają po kilkanaście proc. zamówień, a GLS – poniżej 8 proc. Ciekawostką jest za to fakt, że dla Niemców nie czas dostawy kurierskiej jest najważniejszy. Kluczowa okazuje się elastyczność: możliwość szybkiego przekierowania przesyłki pod inny adres.

Najpopularniejsze produkty

Gdyby spojrzeć na to, co sprzedaje się w Niemczech, przez lata liderem była odzież. Jednak od kilku lat na pierwsze miejsce pod względem łącznej wartości sprzedażowej towarów trafiła elektronika użytkowa. Te dwa sektory produktowe to ponad połowa łącznej wartości. Pozostałe grupy towarowe w Niemczech to zabawki, sektor hobby, wyposażenie domu oraz żywność i higiena osobista.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here